Nice ik kom eraan - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Merel - WaarBenJij.nu Nice ik kom eraan - Reisverslag uit Zandvoort, Nederland van Merel - WaarBenJij.nu

Nice ik kom eraan

Blijf op de hoogte en volg Merel

25 Mei 2018 | Nederland, Zandvoort

Het is vrijdagochtend en er ritselt iets in het struikgewas onder mijn slaapkamerraam. Even later werpen de Franse goden een paar levende kikkerbillen op mijn ontbijtbord om me duidelijk te maken dat mijn vakantie in aantocht is (echt waar, zie foto). Om mijn laatste werkdag in stijl te beginnen, haal ik bij de bakker een paar croissants. Lang zo lekker niet als échte Franse croissants, maar na de kikkerbillen van vanochtend smaken ze toch best oké. Het plan is om vanavond op m'n gemak mijn koffer in te pakken en zaterdagochtend af te reizen naar Brabant alwaar ik op mijn logeeradres nog even kan relaxen voordat ik aan het grote Taalavontuur ga beginnen. Lekker tranquille, geen stress, maar de NS bepaalt anders (het zal eens niet zo zijn). De dag is nog nauwelijks begonnen of de planning is al om zeep. Om te voorkomen dat ik en mijn loodzware koffer (want op alles voorbereid) via een omweg en met veel overstappen naar Brabant moeten reizen op zaterdag, vertrek ik vanavond al. Dat betekent dat ik de was die nu nog nat aan de lijn hangt nog droog moet wapperen en alles in de koffer moet krijgen vóór vanavond 19.05 uur. Zonder iets te vergeten uiteraard. Het begint weer als vanouds. Maar ik heb geleerd van vorige vliegreizen. Deze keer gaan er een onderbroek, een paar slippers, alle opladers en snoeren van oplaadbare apparaten, een bikini en een tandenborstel mee in de handbagage. Deze onverwachte wijziging van mijn plannen vraagt echter wel een hoop van mijn door de vakantiestress ernstig geteisterde flexibiliteit. De vakantiezenuwen zijn een paar dagen geleden namelijk al toegeslagen. Ineens kan ik me niet meer herinneren waarom een taalreis op mijn bucketlist stond. Waarom ik niet gewoon naar de Spaanse Costa ga, voor weinig, om 's ochtends met een boek naar een bedje te sjokken, de dag in de zon te luieren en daarna terug te sjokken naar het hotel om aan te schuiven aan een diner. Waarom heb ik mezelf in hemelsnaam opgezadeld met een taalreis die tot overmaat van ramp begint met een taaltoets op de eerste dag van mijn vakantie? Ik, met mijn examenvrees! En waar komt die plotselinge behoefte vandaan om de beste van de klas te worden en het lievelingetje van de juf te zijn? Relaxt op vakantie gaan is er dus niet bij. Youtube draait overuren met filmpjes over de subjonctif en andere grammaticale raadselen die ineens dringend opgehelderd moeten zijn voordat ik kan vertrekken. Hoezo op vakantie gaan doe je voor je ontspanning? Gelukkig wacht mij in Brabant slechts het geluid van zacht ruisende grashalmen, het vrolijk getjirp van vogels, dikke knuffels van kitten Norrit en de gerustellende aanwezigheid van lieve vrienden die gauw korte metten zullen maken met mijn taalreiszenuwen. Dag circuit met je herrie, dag luidruchtige buren, dag schreeuwpapagaai, dag uitgerookt worden door BBQ's. Nice ik kom eraan!

  • 27 Mei 2018 - 10:14

    Alfred:

    Veel plezier en op deze manier geniet ik met je mee!

  • 28 Mei 2018 - 10:21

    Paul:

    Ik had verwacht dat het in het France was geschreven

  • 28 Mei 2018 - 13:02

    Marja:

    Wat een heerlijke start heb je weer gehad. Maar je bent er en nu zorgen dat je de beste en het lievelingetje van de klas gaat worden. Je kan het!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zandvoort

Merel

Actief sinds 25 Mei 2018
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 4823

Voorgaande reizen:

25 Mei 2018 - 11 Juni 2018

Taalreis Nice

Landen bezocht: