De Franse dating-quiz - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Merel - WaarBenJij.nu De Franse dating-quiz - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Merel - WaarBenJij.nu

De Franse dating-quiz

Blijf op de hoogte en volg Merel

04 Juni 2018 | Frankrijk, Nice

Zoals het een maandag in Nice betaamt begon vandaag met een fikse regenbui. We zouden haast vergeten dat we afgelopen zaterdag in zeewater hebben gezwommen dat zo heerlijk was dat we er niet meer uit wilden en zondag onder de parasol op het dakterras bleven om niet te verbranden. Ondanks de regen is het warm dus waag ik me in mijn korte broek en op sandalen in de stortbui. Het water gutst over de straten en de Fransen haasten zich in winteroutfit naar de tram. De mensen in Nice klagen steen en been over het slechte weer van de afgelopen tijd. Ook onze hostes heeft het koud en draait daarom steeds de verwarming van de badkamer op standje ik-wil-in-recordtijd-een-iglo-smelten. De handdoeken op het verwarmde rek worden zo heet dat je je eraan brandt en in onze kamer willen wij onze huid afpellen van de hitte. Wat mij betreft is de regen dus een welkome afwisseling, ookal brengt het geen verkoeling. In de klas zitten de ramen potdicht. Dat voelt, met zes nieuwe klasgenoten erbij, als een Finse sauna. Doe daar opgewonden standje Boris bij et voilá, je zit te smelten. Om de temperatuur nog wat op te krikken besluit meester Boris, liefhebber van quizzen, de spreekvaardigheid van onze nieuwelingen te testen door het spelen van een dating-quiz. De 4 Noorse vriendinnen, Duitse man en Ierse dame die vandaag aan hun eerste lesdag beginnen worden door onze charmante docent meteen in het diepe gegooid. Hij deelt ons op in 2 groepen van 4: 4 heren tegen 4 dames.....ondanks dat we maar 1 heer in de klas hebben. Wat de nieuwelingen teveel hebben aan grammaticale kennis, schieten ze tekort bij het converseren en zo scoor ik gelukkig toch nog wat punten bij de meester als ik me tijdens deze dating game voor moet doen als Arnold Schwarzenegger. De uitkomst van de quiz is dat niemand met me wil daten (what else is new). De grammatica vliegt me weer om de oren en ik vrees dat ik toch echt niet onder het huiswerk uit kom als ik niet met strafwerk naar huis gestuurd wil worden. Maar er is zoveel leuks te doen in Nice én het is toch ook een beetje vakantie. Ik moet ergens een beetje relaxen anders lig ik straks, na twee weken school in Nice, op apengapen op kantoor. Een goed excuus om geen huiswerk te maken dus. Gelukkig laat het weer ons een beetje in de steek en besluiten we op tijd naar huis te gaan. Om huiswerk te maken.....Maar dat is er nog niet van gekomen....Later misschien!

  • 05 Juni 2018 - 17:52

    Joop (Jos Van Josephus) :

    Dag Arnold (alias Merel van Merelinnice tot Mimifleuri)
    Aan het eind van deze cursus hoor ik graag van je wat voor jou de belangrijkste leerervaring is geweest en welke belevenis je over twee jaar nog zal bijblijven. Ik ga raden maar weet nu al zeker dat de oogst aan grammatica bloemen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Merel

Actief sinds 25 Mei 2018
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 4789

Voorgaande reizen:

25 Mei 2018 - 11 Juni 2018

Taalreis Nice

Landen bezocht: