Le test - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Merel - WaarBenJij.nu Le test - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Merel - WaarBenJij.nu

Le test

Blijf op de hoogte en volg Merel

01 Juni 2018 | Frankrijk, Nice

Het moment van de waarheid is aangebroken. Le test est là! Aiaiai, dat valt niet mee. Ik kan prima begrijpen wat het proefwerk van mij verlangt en de vragen vertalen is ook echt geen probleem. Het is het toepassen van de juiste grammaticale tijden en de juiste vervoegingen dat me opbreekt. Dingen die ik tijdens het spreken heel makkelijk kan verbloemen of omzeilen, maar die trucjes gaan tijdens het schrijven helaas niet op. We bespreken samen de antwoorden en dat gaat gepaard met een hoop gekreun, gesteun en ge-ahaaaaaaa. Daarna vraagt meester Boris ons hoeveel procent van de vragen we goed hadden. Oeps! Ik geloof dat ik beter ben in wiskunde dan in franse grammatica. Maar meester Boris is zowaar lief tegen de 'koude tak' van de klas en zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken over of ik wel in de juiste groep zit. Ik weet alleen niet of hij daarmee doelde op mijn leeftijd (vanwege de 30+ groep waar ik in zit) of op het feit dat ik me mondeling uitstekend kan meten met de latina's die van huis uit al bekend zijn met de grammatica. Hoe dan ook, ik ben blij met de veer in mij reet, dus mijn dag is weer goed. Als vervolgens blijkt dat de dames wiens cursus erop zit een kusje krijgen van de meester, overweeg ik mijn vakantie eerder te beeindigen. Maar nee, de franse taal leren is bevredigender dan een kusje van de meester dus ik blijf graag nog een week. Volgende week doen we de hele riedel nog eens over en dan wordt al die grammaticale wirwar vast ontrafeld. Ik vind het zowaar jammer dat het morgen weekend is.

  • 02 Juni 2018 - 07:37

    Els:

    Het kan alleen maar beter worden. Bizzzz

  • 02 Juni 2018 - 07:37

    Papa:

    Ik heb nog nooit een merel zien schrijven dus bij jou valt het wel mee

  • 04 Juni 2018 - 08:03

    StudyTravel:

    Bonjour Merel,

    wat leuk om je ervaringen in Nice te lezen! Veel succes deze week met de grammatica, de latina's en veel plezier in het prachtige Nice!

    Salut,
    StudyTravel team

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Nice

Merel

Actief sinds 25 Mei 2018
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 4768

Voorgaande reizen:

25 Mei 2018 - 11 Juni 2018

Taalreis Nice

Landen bezocht: